Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Win2000


Twiti

Rekommendera Poster

Försöker installera Win2000 på en helt ny dator utan operativsystem. Först försökte jag boota direkt från cd:n, men det går inte att läsa från den. Försöker då att boota från de 4 startdisketterna och det verkar går bra, converterar FAT32 till NTFS och allt går vägen tills datorn bootar om och den börjar starta Win2000 (har skivan i då) och den räknar upp vad vi har gjort med datorn, sen stannar den när den räknar upp "space". Har provat att göra att boota om men den stannar på precis samma ställe, har även provat att att börja om fråb början men det blir samma resultat.

Vad gör jag för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du försöker installera direkt rån skivan, har du då ställt in i BIOS att CD-ROM ska vara första boot-alternativet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har gjort en kopia av Windows 2000 skivan?

 

För det låter som det är fel på skivan på något vis.

Du har fått det att fungera på andra datorer med samma skiva?

 

- GhostMan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Diskarna är digitalt signerade (alltså på skivan som du läste ner till diskarna), MS påpekar inte att man använder en kopia men skyddet visar sig sådär (och på flera andra sätt). För att få med dem på kopian måste du bränna subchanneldatan, och brännaren stödja RAW-DAO 96 (kolla http://www.elby.ch/english/products/clone_cd/writers/a.html).

 

Om det inte är en kopia prova att göra en formatering utan /q (quick). Jag hade samma problem för ett halvår sedan och på 4:e försöket funkade det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...