Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorproblem med IE


Dabo

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har fått ett stort problem, jag har två datorer hemma. En med Win 2000 och en med XP Pro. Datorerna är anslutna mot Internet via en dator som kör Clarkconnect.

 

Igår fick jag problem med bägge datorerna, om jag högerklickar på en länk i IE och väljer "öppna i ett nytt fönster". Öppnar sig ett nytt fönster, "Explorer" ikonen uppe i högra hörnet snurrar som den brukar när ny sida hämtas men nått mer händer inte. Inga felmeddelanden bara en tom sida som och den snurrande ikonen. Klickar jag på "stopp" och sedan enter (eller gå till, reload) öppnar sig sidan.

 

 

 

Så fort nått ska öppnas i nya fönster sker detta. Samma sak om jag försöker köra live update. Eller om nått ska laddas i ett nytt fönster.

 

Vad kan detta bro på? Hur kan jag få bort det?

 

Är det inte knepigt att det sker på bägge datorerna samtidigt?

 

Kan det vara någon form av virus, då jag när detta skedde testade nya program på bägge datorerna. ( Jag kör med ett uppdaterat NortonAntivirus på bägge)

 

Har provat att koppla en burk direkt mot internet, men samma problem.

 

Många frågor, hoppas någon kan ge mig råd, tips. Jag är inte så sugen på att installera om OS på bägge burkarna

/Dabo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte scriptfel (windows scripting engine)? Kolla nere i statusfältet i IE å se om det visas en liten gul ikon?

 

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att koppla en burk direkt mot internet, men samma problem.

 

Alltså utan att gå via datorn med Clarkconnect?

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wayland>>Nej inget scriptfel vad jag kan se. Fast det nya fönstret visar ingen info alls i varken adress eller statusfältet innan jag klickar på stopp (avbryt).

 

Bosse>> Ja utan att gå via datorn med Clarkconnect, alltså. Alltså direkt från adslmodemet in i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som något strul med ADSL-modemet, har inget sånt själv. Men om det hände samtidigt på bägge datorerna via en tredje och även på en som kopplas direkt med ADSL-modemet så...

 

Finns det något som ska installeras med ADSL-modemet? Koppla bort antivirusprogram och eventuella brandväggar och prova.

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adslmodemet är inget som man måste instalera.

 

Har testat att ladda ner netscape, och med det funkar allt som det ska.

 

Felet ligger antagligen i IE. Hur har det kunnat ske i två datorer? Kan något prg som jag instalerat sabbat IE.

 

Det går väl inte att avinstallera IE i XP och 2000 och vart får jag tag i en "ny" ver av IE när jag inte kan använda liveupdate?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Du kan väl gå in i lägg till/ta bort program, och ta bort IE. Då dyker det upp en ruta där du kan välja "återgå till tidigare version" och "reparera". Välj "reparera". Antar att det fortfarande funkar så även på XP. (Har inte behövt använda funktionen sedan win98)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...