Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snygga utskrifter?


Weyland

Rekommendera Poster

Skulle vilja få till snyggt formatterade utskrifter ifrån en asp-sida, med data ifrån en databas (mssql). Vad borde jag satsa på? Att försöka formattera å skriva ut vanlig HTML känns lite tröstlöst då jag tycker man har dålig kontroll över storleken på inramade tabeller osv...

 

Jag kan bland annat garantera att alla klienter kör IE6 å har Acrobat Reader installerat :)

 

Det bästa vore juh att kunna design'a ett formulär just för utskrift, som befolkas med data ifrån en databas eller webbformulär vid utskrift. Helst så transparent för användarna som möjligt... streamserve månne (nej snälla ;)

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dynamisk generering av pdf:er vara ngt?

Adobe ståtar ju så med att de kan hämta in data från externa datakällor. Jag vet dock inte hur det fungerar i en serverlösning men det borde väl gå att lösa?

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det låter inte alls som en dum idé. Jag får väl googla vidare lite å glo lite i acrobatdokumentationen. De lösningar jag hittills sett har känts alldeles för avancerade med pdf som formulärformat för inmatning osv, jag vill bara ha en snygg utskrift typ :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...