Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMD - och Intelkriget över? Vem är bäst?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Vad har det för betydelse vilket märke du har på processorn? Det är som att disktutera att min Saab gör minsann 252 km/timme, din Volvo stoppar vid 251 km/timme. Fullständigt oväsentligt eftersom du aldrig kör så fort. Eller?

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så vet jag inte vad jag har i min laptop. Kanske AMD, kanske Intel vem bryr sig? *ler*

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Nä, jag köper den processorn som jag finner passar mina ändamål bäst. Fast här på Eforum och säkert på andra datorforum råder ibland rena kriget om vilken processor som är bäst.

 

Jag har tappat räkningen på alla frågor som dykt upp om vilken processor som är bäst här på Eforum. :)

 

Så att därför skickade jag länken så kan alla kolla och bilda sig en egen uppfattning.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är bäst AMD eller INTEL? Det tycker jag låter precis som om man skulle fråga: Vad är bäst 1.7 GHz eller 1.8 GHz. Skillnaden är knappt märkbar, och dessutom så kan man inte riktigt säga om AMD är den som är 1.7 eller om den är 1.8...

 

Och dessutom , även om man skulle kunna säga det så spelar det ändå ingen roll för 2 veckor senare så är BÅDA TVÅ definitivt SÄMST...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som att disktutera att min Saab gör minsann 252 km/timme, din Volvo stoppar vid 251 km/timme.

Om det bara fanns Volvo och Saab att köpa så skulle nog dom trådarna dyka upp också... ; )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara fanns Volvo och Saab att köpa så skulle nog dom trådarna dyka upp också... ; )

 

Så snabba Saabar och Volvos menar du? Köp en Saab 95 Aero och ta bort spärren vid 250 km/tim bara så... *ler*

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sidan kan inte visas"

 

AAAARGH!!!

 

Jag skriver om inlägget när adrenalinet har dämpats.

[inlägget ändrat 2003-02-13 23:55:51 av joakimj]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte konstigt att dom testar en Intel 2.4 och en AMD 2.4 (XP 2600+)? AMD:n heter ju det av en orsak :) Det skrämmande var iofs att trots det så fick AMD:n pisk i vissa test.

 

Sen är ju frågan om man kan få några rättvisa resultat med Sandra och 3Dmark? Tacka vet jag grafikkortstesten dom hade en en Mac-branschtidning:

 

3D-test: Quake 3

2D-test: Scrolla i Netscape.

 

RED: stvafel.

 

[inlägget ändrat 2003-02-14 00:03:19 av joakimj]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sysslar man med "content creation" så är P4:an snabbast medan Athlon XP är bäst på skivbordsprogram.

 

Idag tycker jag P4:an ger mest för pengarna. Det är nog första gången på 2-3 år som det är så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom Pabst är ju köpt av Intel, tomshardware var en bra sajt flera år sedan men är ganska oseriös nuförtiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jämför man amd och intel så är intel lite bättre i min mening. Kollar man sedan på modekorten så får man mycket mer för pengarna om man köper ett socket modekort för amd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en Saab 95 Aero och ta bort spärren vid 250 km/tim bara så... *ler*

 

Bara jag gasar litegran i en S80 med 170 hästar så riskerar jag att bli av med körkortet, görmodligen för gott, så jag ska nog låta bli det där...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min personliga erfarenhet handlar inte så mycket om klockfrekvens. Hur man än vänder och vrider på det så med en AMD processor så är det antingen ett VIA chip eller något annat obskyrt på moderkortet och därmed så gäller det att installera drivrutiner, gärna ladda ned de senaste.

 

Med intel på processor och moderkort så kan man sällan misslyckas. detta gäller i synnerhet om man håller på och rotar med prylar som har några år på nacken.

 

Mvh

 

The Fnul

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det underliga är att den enda dator jag haft som har strulat massor var en P2 350 och ett Intel 440SE moderkort, fruktansvärt instabil burk.

Har haft massor med AMD-baserade datorer från K6-2 och framåt och alla har gått som tåget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett Intel system i några år (PIII 933) och tyckte det funkade kanon. (inte konstigt att PIII räknas som det mest stabila Intel någonsin tagit fram, inte heller konstigt PIII:an dominerade servervärlden under många år, och fortfarande gör). Efter PIII blev det AMD, måste juh testa. Är förvånad över hur stabilt det fungerar, kan inte se nån större skillnad mellan dessa 2 system för tillfället. (skall tilläggas att den inte går 24/7, men ändock).

 

Intel eller AMD, för mig kvittar det så länge det är stabilt.

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...