Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Logik

Bosse-i-skogen

Recommended Posts

Bosse-i-skogen

Datorer är ibland inte logiska...

Jag ska skriva ett brev i Outlook. Jag använder inte Word som e-postredigerare. Klickar "Nytt" och ett tomt brev öppnas. Jag börjar att skriva. Ångrar mig och trycker back-tangenten. Brevet ser nu ut som när jag öppnade det. Dvs. fullständigt tomt! När jag stänger detta tomma brev så får jag frågan "Vill du spara ändringarna". Hallååå! Det är ju tomt!

Om jag öppnar ett nytt brev och bara stänger det så får jag ingen fråga. Men så fort jag klickar i skrivfältet så får jag frågan om jag vill spara. Datorer ska bete sig logiskt, detta är inte logiskt.

Bosse tycker detta.

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

Glenn Larsson

>Datorer är ibland inte logiska...

Vi kan väll ta det där med avstänging också:

Klicka på "START" sedan "Stäng av"

Logiskt? Nej.

Mvh

G

Bosse-i-skogen

Klicka på "START" sedan "Stäng av"

Det hade jag glömt. Det är otroligt ologiskt! Själv stänger jag med tangenterna Win - Ä - Ä. Jag vet många som stänger med knappen. Och står ut med scandisk och sånt vid start.

Bosse

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

Visst, minns ni inte hur det var med gamla win3.1.

När man avslutade windows kom dialogrutan upp där det stod följande AVSLUTA WINDOWS? OK eller AVBRYT.

Det borde ha varit JA eller NEJ.

Eller diskettutmatningen i mac. Hur logiskt är det att dra diskett-ikonen till papperskorgen för att mata ut en diskett?

Eller den klassiska "hittar inget tangentbord, tryck på valfri tangent för att fortsätta"

• 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...