Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startsida!


sbg

Rekommendera Poster

När jag ska välja IDG tex som startsida så skriver jag in det i Internet alternativ sedan startsida. Men det blir alltíd ändå MSN.com som startsida. Vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"När jag ska välja IDG tex som startsida så skriver jag in det i Internet alternativ sedan startsida."

Vilken knapp trycker du på efter detta, eller trycker du OK? Tror att du ska trycka på knappen Aktuell efter att du skrivit adressen och sedan verkställ och OK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt både med Aktuell o Verkställ. Men så fort jag stänger ner Explorer o går in igen så blir det MSN som startsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ändra en felaktig startsida kan man öppna register-editorn. Har du aldrig gjort detta förut så skriv regedit i Kör i start-menyn. Samtidigt uppmanar jag dig till försiktighet och ev. ta registerbackup innan du gör någon ändring. Minsta lilla fel och systemet kan bli obrukbart.

När du öppnat registret så är detta sökvägen:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

 

Klicka på + tecknen ändra fram till Internet Explorer. Sedan klickar du på Main och då ser du i högra delen av fönstret Start page. Där ska du se adressen som du vill bli av med. Dubbelklicka på Start page och sedan kan du ta bort adressen under rubriken Data. Samtidigt kan du skriva dit den adress du i fortsättningen vill ha som startsida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...