Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med hårddisk


In_Vein

Rekommendera Poster

Vet inte om det är hamnar i rätt forum..men chansar...

 

Har ett stort problem med min hårddisk (?). Får ibland helt plötsligt bluescreen, där det bla står något i stil med "påbörjar dumpning av fysiskt minne". När jag sedan rebootar så får jag ett felmeddelande med innebörden att det inte finns nån hårddisk i datorn. Den vill alltså boota från cd-romen. Beror det här på att hårddisken inte sitter i ordentligt, eller vad kan vara fel? Tacksam för svar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan starta din dator på hårddisken och inte har ett elementärt fel så, tror jag:

1. Vit text på svart botten, typ "harddisk 0 not fund..." "... press F1 to" osv = kolla kablarna eller ny hårddisk.

2. En programvara har pajat ditt os (troligen blåskärm vid start med vit text), installera om ditt os.

3. datorn bara startar ibland med typ 2 fel. SARA ALLT DU HAR NU!!!! byt hårddisk!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan_P:

 

Inte speciellt konstruktivt, va?

 

Om din första åtgärd vid en blåskärm är att installera om så har du missat hela poängen med en sk "stop".

 

Att tolka blåskärmar är ju kul och lärorikt. Först måste man kontrollera om det går att boota i felsäkert läge, går det har man kommit en bra bit på vägen.

 

MS Knowledge base och Technet är ju också veritabla guldgruvor.

 

In_Vein:

Posta de första raderna av din blåskärm, så skall vi hjälpa dig!

Har du förresten provat "Last known good configuration"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som PPC säger..det känns fruktansvärt onödigt att köpa en ny hårddisk och att installera om OS tack vare det här..ska kopiera felet och posta här nästa gång det händer.. Tack som fan gubbar :=)

 

Har inte provat "Last known..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...