Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

oönskad ekoeffekt


gjogg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problemet att allt ljud som spelas upp görs det med en ekoeffekt (eller snarare delay), har ingen aning om vad som är fel! Det låter som det spelas upp i ett stort rum!

 

Kör Windows XP

 

 

/gjogg

 

[inlägget ändrat 2003-02-13 13:30:39 av gjogg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 5.1 ljud i datorn?

Isåfall kan du pilla på utillites för ljudet så det fixarsig eller uppdatera drivrutinerna.

 

Om du tröttnar på att pilla med utillites så kan du byta ljudkort, det är vad jag skulle göra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar till många nya ljudkort följa med en sk 'Soundmanager' där du kan ändra inställningar för ljudet. Bl.a kan man välja hur ljudet skall framföras i, t.ex badrum (hmm?), rum med stengolv osv.

 

Har du en soundmanager kolla igenom funktionerna, det låter som om den kanske ställt om sig till BADRUM.

 

:-)

 

.Morpheus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag har inget avancerat ljudkort utan något som heter SiS 7018 som antagligen följer med som standard i många paket. Jag har pillat runt bland inställningarna men inte hittat något. Jag kan tänka mig att felet uppstod när jag skulle installera för msn ljud och kamera uppkoppling. Jag har ingen mick och ingen kamera men provade för att se om jag kunde ta emot denna info.

 

Tacksam för svar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...