Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Quake3 Arena i hemmanätverk?


Mjölner

Rekommendera Poster

Hejsan.

Sitter och försöker få igång Quake3 mellan två datorer men inser att det inte är så bara för den oinvigde. Att man ska skriva in kommandon "command line" har jag förstått men inte var jag hittar den eller vad jag skriver in i vilken dator.

Har någon klämm på detta och kan förklara vore jag tacksam.

Har någon tipps på bra nätverksspel?

 

Häls Mjölner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Sitter och försöker få igång Quake3 mellan två datorer men inser att det inte är så bara för den oinvigde. Att man ska skriva in kommandon "command line" har jag förstått men inte var jag hittar den eller vad jag skriver in i vilken dator.

 

Commandline kommer du till om du trycker på §-tangenten. (Rakt under ESC).

 

Har någon tipps på bra nätverksspel?

 

Ptja, letar du efter shoot em' up, dvs spel som Quake så kan du ju alltid titta på Unreal 2, Half-life/CounterStrike osv.

 

Annars finns ju alltid spel som Command & Conquer Generals, Battlefeild 1942 osv :)

 

Lycka till med spelandet!

 

 

.dune.

==============

Tempus fugit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste ju ha en host, där du då skapar vilken typ av spel du nu vill ha.

I menyn välj Multiplayer>create>ochsåvidare..

 

På den andra så ska du joina via multiplayer>LAN>ochdär ska du se den andra datorn eller så kan du välja multiplayer>specify>IP till din andra dator.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tor-Björn Wiktorsson

Jag kan ge tipset att kolla på Q3 forumet på www.fragzone.se, där finns det mycket hjälpsamma gossar.

 

Där finns mycket tips om hur du får en smooth och fin grafik eller hur du confar din Q3 server på bästa sätt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu vet jag inte hur långt du kommit i nätverket, funkar ditt nätverk i övrigt? Annars är det som i inlägget tidigare, en dator är host (värd, rekomenderar den snabbaste datorn). I hostdatorn går du in i multiplayer, välj local eller internet, vilket som passar bäst, nere på skärmen ser du 4:a, tror jag, ovaler välj den som heter create och välj sen vilken map och typ av alternativ du vill spela. Sen ska, om nätverket funkar, den andra datorn bara behöva starta q3 gå in i multiplayer och välja local som alternativ istället för internet. Kolla oxå så att båda maskinerna kör med samma version av q3. Finns en del "point realeser" som id kallar patcharna för. Dessutom finns det en del sk "modar". Den populäraste är osp.

 

Speltips är alla spel med multiplayer. Men om ni bara är 2 som spelar och gillar fps är q3 och ut2k3 att rekommendera. Nya U2 har dock ingen multiplayer, inte vad jag förstått iaf.

 

Lycka till! /Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...