Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Autostartande MP3-spelare för DOS?


G2P

Rekommendera Poster

Känner någon till om det finns en MP3-spelare för DOS som kan autostarta och har random-funktion? Tänkte att jag skulle ta en gammal Pentium 200 MHz och endast ha tangentbord anslutet efter att jag gjort grundinställningarna. Power-up och vips så är den igång m a o.

 

/G-2-P

"Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow" - F. Zappa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damp klarar allt! Kan autostartas, söker efter MP3:or själv, samt random play! Det finns t o m ritningar för hur man kopplar en lcd-display till parallellporten.

 

EXAKT det jag letade efter. TACK!

 

Nu när det löst sig med MP3-spelaren så har jag en annan fråga: Det bästa vore att kunna lägga upp nya låtar via nätverket så slipper man skyffla cd och sätta upp en skärm vid DOS-maskinen varje gång. Hur får man 1. TCP/IP att funka i DOS? 2. Hur gör man maskinen åtkomlig för de andra maskinerna i nätet?

 

 

/G-2-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh... TCP/IP och utdelning till windows i DOS, mumms!

 

Tja, du kan nog inte få den till server, men den skulle kunna koppla sig till en katalog på din dator, och kopiera/flytta till sig allt som fins i den katalogen varje gång den startar.

 

TCP/IP i dos till Windows hittar du på www.bootdisk.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testrapport:

Damp startar visserligen i DOS och har en del snitsiga funktioner. Däremot är långa filnamn en mardröm... Jag har testat 2 Long FileNames (lfn) fixar: LFNDOS och DOSLFN. Den senare påstår sig även klara lfn från CD. Det är rätt tveksamt om man kan säga att den gör det.

 

Skulle man nu ändå få igång lfn så är Damp urkänslig och kraschar när MP3:an har minsta avvikelse. Ljudet är heller inte riktigt 100%.

 

Nätverk har jag inte ens tittat på ännu eftersom Damp gick så halvdant. Får se om jag orkar fortsätta bråka med detta...

 

 

/G-2-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...