Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 98 och internet delning


Andy_85

Rekommendera Poster

Hejsan! sitter här hemma med mitt nätverk.

Har 2 datorer med windows 98...

Till en av dom drar jag in min uppkoppling och till den andra drar jag en korsade TP kabel. Problemet är nu att dom bägga datorerna hittar varandra men det går inte med delad internet anslutning. Är det möjligt att dela en internet anslutning när datorerna har 98 an som oss???... mvh Andreas Svensson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ladda hemm All_Aboard och installera 'server'-versionen på den datorn med uppkopplingen och client-versionen på den andra datorn så fungerar det klockrent. Jag har kört det några år utan problem än så länge.

Kolla på http://tucows.archive.sunet.se/ där finns massa olika internet-delningsprogram.

 

Lycka till ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja, det är fullt möjligt att dela internetanslutning om man kör Windows 98. Kan vara lite bökigt att få det att fungera om man aldrig gjort liknande saker tidigare. Hade väl varit enklare om du kört exempelvis Windows XP för där kan man dela en internetanstlutning på bara ett fåtal musklick.

 

mvh,

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att internetdelning finns inbyggt i Windows f.o.m. win 98 second edition. Har du tidigare versioner måste väl något tredjepartsprogram fungera?

 

Andersson

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...