Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlines på text


.sun

Rekommendera Poster

På communen.com finns ett exempel med outlines på text i Flash. Jag laddade hem det, men tyvärr innehöll det inte instruktioner till hur man gör, bara två exempel på text som konverterats till separata vektorobjekt som fått en kantlinje pålagd.

 

Detta kan jag uppnå genom att skriva texten i Freehand, lägga på önskad outline, konvertera till bana, markera, kopiera och klistra in i Flash. Men då får jag ett vektorobjekt, och kan då "bara" ändra färg och storlek. Vill jag t ex ändra ett stavfel måste jag gå tillbaka till Freehandoriginalet och ändra där och sen kopiera på nytt.

 

Finns det något sätt att i Flash lägga på en snygg outline på texten utan att förlora editeringsmöjligheten?

 

.sun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outlines i Flash kräver att objektet är vektoriserat. Så man måste köra Break Apart på texten först . Flash lägger dessutom outlines så de hamnar innanför och utanför kanten på textobjektet ( ungefär som Photoshop Outline>Middle ). För att komma runt deatt gör jag en kjopia av teaxten i ett lagger under och lägger en fet outline på den istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...