Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP Pro samt win 98 på samma burk


D.A

Rekommendera Poster

Hej.

Hade ju tänkt att installera XP Pro på min dator men upptäckte att min laserskrivare inte stöds i XP. Kan man installera både XP och 98 på samma burk och välja vilket system man vill köra i uppstarten? Tyvärr får jag nog annars stanna kvar i 98 då jag behöver min laserskrivare och pengar till en ny finns inte just nu.

 

MVH

Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man installera både XP och 98 på samma burk och välja vilket system man vill köra i uppstarten

Javisst går det, men det bästa är då att du har din hd uppdelad i minst 2 delar.

Om du redan har Win 98 så är det bara att starta upp din Win XP cd och börja installera XP på din andra partition.

Sen får du en bootmeny automatiskt där du kan välja vilket os du vill starta.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du PRÖVAT att köra din skrivare i XP, eller läste du innan att det inte finns specifika drivers för din skrivare och beslöt att inte prova?

 

Anledningen till att jag frågar är att det väl oftast finns genersiska drivrutiner till saker och ting, däribland skrivare. Jag är inte säker, men jag tänkte bara du kanske ville prova.

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix det har jag inte men jag har dock läst om många som misslyckats på diverse forum och ingen som svarat att det fungerat.

 

MVH

Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här inlägget kanske kommer lite sent men finns det Drivrutiner för Win 2000 till din skrivare?

Dessa brukar fungera även uder XP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...