Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Crash!


Robert Johansson

Rekommendera Poster

Robert Johansson

Jag satt en vacker tisdagskväll och lirade NHL 2003. Plötsligt så stannar allt upp, skärmen blir streckad och datorn hänger sig. Jag startar om och finner att vita och/eller blåa lodräta streck är utplacerade på skärmen vid uppstarten. Datorn låser sig när "Välkommen till win XP" bör komma upp.

Jag har varit med om det hela förut då jag hade problem med drivisarna till mitt GF 4 Ti 4600 128 mb kort, samma som jag har nu. DÅ installerade jag bara de senaste drivisarna och allt fungerade efter lite om och men. Men när jag skulle göra samma sak nu så fungerade det ej utan det hela fortsatte. Jag kan starta upp det i VGA-läge. Jag har även provat med v. 27.2 men utan framgång. Vad ska jag göra???

MVH

Robert Johansson

Avesta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en skarp version av nhl 2003 eller en kopia med crack? jag skulle testa kopian som jag laddade ner o upptäckte (Norton 2003) att det var ett virus i crackfilen.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tror att det är ett virus så köp ett virusprogram o boota upp datorn med en bootbar skiva.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Johansson

Jag har ett nytt virusprogram så det bör ej vara ett virus.

Om jag tar bort drivisarna för grafikortet så kan jag starta upp datorn, jag förstår inte....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Påminner om vad jag också råkat ut för.

 

Min skärm fick också sträck, de var lodräta och täckte hela skärmen när jag startade datorn. Såg alltså inte ett skvatt av skrivbordet bakom.

 

Avinstallerade drivrutinerna och hämtade hem nya från Nvidias hemsida. Då fungerade allt som det skulle. Slutsatsen om mitt problem var att jag hade installerat för gamla drivrutiner till mitt grafikkort.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...