Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poäng


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ni glömmer väl inte att ge poäng till de som ni tycker har löst ett problem för er? Ville bara påminna... *ler*

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar verkligen poängen så stor roll? Är det inte glädjen över att ha hjälpt någon med ett problem som är den största belöningen? För mig hade de gärna fått ta bort poängsystemet, då vissa verkar vara rätt besatta av poängrankingen ;)

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ett sätt att man får lite "beröm" och tacksamhet.

 

Det känns inte kul när man suttit i typ 20 minuter och skrivit en kodsnutt för att hjälpa någon, och sedan inte ens få ett tack. :(

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det skulle finnas minuspoäng också. Eller ett stort rött kryss att sätta rakt över ett inlägg...

 

Bosse

 

"Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?"

 

"Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej B-i-s,

 

Instämmer men jag tycker personligen att ett tack-svar går också bra :-)

 

Däremot minuspoäng e d är jag mycket skeptisk till.

 

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag bara glad om jag lyckas med konststycket att faktiskt hjälpa NÅGON och inte bara BE om hjälp. Och, kors i taket, 2 har fått det, kanske en tredje men där har inget besked kommit ännu.

 

Visserligen var inte "hjälpen" teknisk utan mer var de kan finna informationen och i ett fall hur man sorterar efter senaste träff på sökmotorn. Men jag är glad ändå för då har jag äntligen lyckats BIDRA med något konkret =o)

 

Känns kul!

 

Tänkte en sak, varför inte döpa om poäng till applåd? Poäng "jagas" men applåder fås...bara en tanke.

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

[inlägget ändrat 2003-02-13 01:45:48 av Radiogogo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det var DU som sänkte Eforum inatt ?!?

<IRONI></IRONI>

 

De verkar börja jobba på IDG-servrarna kl 07.16

 

/TN

 

[inlägget ändrat 2003-02-13 08:07:49 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tack för hjäpen är bättre än en massa poäng.

Man kan även använda syboler också :thumbsup:

 

Vi här på Eforum som hjälper vill gärna ha feedback, typ hur gick det, löstes problemet m.m.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Jag försöker så långt det går att följa upp och berätta hur det gick eller hur jag löste det. Men ett ensamt "tack" känns lite känslokallt faktiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...