Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med grafikkort


minimini

Rekommendera Poster

För ett tag sedan rensade jag datorn på näst intill alla filer. Efter det så hittades inte hårddisken som då satt kopplad på ett kort av samma märke som moderkortet(vet inte vad det heter). Jag testade mig fram och fick det hela att fungera genom att koppla hårdddisken direkt på moderkortet. Efter det installerade jag win2000. Inga spel fungerar längre. Jag får felmeddelande om att 3D inte fungerar. Jag har uppdaterat mjukvaran för mitt 3d-kort men det fungerar fortfarande inte. Kan detta ha att göra med att jag kopplade hårddisken direkt på moderkortet? Hur gör jag för att lösa detta? Jag är mycket tacksam om någon vill hjälpa mig med det här.

 

Tack på förhand// Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå du!

 

"kopplad på ett kort" tyder på att det är ett kontrollerkort antingen RAID/IDE/SCSI antagligen inte SCSI eftersom du kunde köra disken direkt mot moderkortets egen IDE.

 

Vad är det för grafikkort du har?

Nvidia kort? kör Detonator www.nvidia.com

ATI kort -> www.ati.com

 

eller är det ett kort som är på moderkortet?

Har själv haft en del problem med sådana kort, men det ska gå att fungera.

Är du säker på att det är rätt drivrutiner?

Högerklicka på "den här datorn" välj egenskaper, "hårdvara"-fliken, enhetshanteraren, se så det inte finns några konflikter!

 

kolla annars under dxdiag

START->KÖR->dxdiag (enter)

under nån "display"

och titta så att DirectDraw och Direct3D är Enabled!

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för din hjälp! Allt ser perfekt ut i dxdiag men spelen fungerar ändå inte. Min drivrutin är inte signerad men det är en win2000-drivrutin enligt sidan jag hämtade den ifrån ("sonicblue.com"). På hemsidan hittar jag däremot bios-instruktioner mm som jag inte förstår mig på. Skall jag försöka tolka dem? Grafikkortet heter Diamond Stealth S3 540 Xtreme. Vad skall jag ta mig till? // Förtvivlad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...