Just nu i M3-nätverket
Jump to content

.Net installation: Error 1933

Jonas Versén

Recommended Posts

Jonas Versén

Hej, och först och främst förlåt för att detta inlägg är aningen off topic. Men jag tror att det är större chans att ni här vet lösningen på mitt problem än de på program forumet.

När jag kommer till CD4 på .Net installationen får jag följande felmeddelande:

Error 1933. The windows installer service cannot update one or more protected Windows files.

Sedan avslutas installationen :) I Event-loggen kan man läsa:

Product: Visual Studio .NET Enterprise Architect - English -- Error 1933.The Windows Installer service cannot update one or more protected Windows files. SFP Error: 3. List of protected files:\r\ne:\program files\common files\microsoft shared\msinfo\msinfo32.exe

msinfo32.exe är system informations programmet som man kan hitta under "Accessories" -> "System tools" -> "System Information". Den lilla information jag hittat på google säger att man skall helt enkelt ta bort de filer som installationen stör sig på, men msinfo katalogen går dessvärre inte att radera.

Så vad göra? Alla tips är funderingar är mycket välkomna!

Mvh Jonas Versén

Jonas Versén

Hej och tack!

Dock var det denna tråd jag menade när jag sa att jag sökt på google och hittat lite information om saken. Det sm föreslås där är ju att han skall logga installationsprocessen och radera de filer från common files/ som inte kan uppdateras. Jag vet ju vilken fil det rör sig om men kan inte ta bort den, jag kan inte ens se den :(

Frågan är varför just jag råkar ut för detta, har kollegor som installerat utan minsta problem. Vad beror det på? Ingen verkar veta :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...