Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda hem IE6 för annat OS


Clas Ericson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det ngn som vet om och isf var och hur man kan ladda hem IE6 för ett annat OS än det som används vid nedladdningstillfället?

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör du:

Starta Nedladdning av Ie6,

Klicka på Acceptera avtalet,

Nästa, Välj Anpassad installation,

Klicka Nästa, då ser du knappen AVANCERAD, där kan du välja att endast hämta för senare installation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör du:

...

Nej, det fungerade så förut vill jag minnas, men inte längre. Jag sitter på en 2000-burk och setupprogrammet ger mig i det här fallet inga valmöjligheter alls.

 

Maratonmannens länk fungerade och jag har laddat hem installationsfilen.

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar precis som jag skrev i mitt förra inlägg, jag testade. Det är väl ingen skillnad där vad gäller Win98 som jag kör och Win 2000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar precis som jag skrev i mitt förra inlägg, jag testade. Det är väl ingen skillnad där vad gäller Win98 som jag kör och Win 2000.

Jo, under 2000/XP så ges det inget alternativ när man kör installationsfilen. Den känner av OS direkt och talar snällt om att den kommer att ladda hem filer för 2000/XP. Antagligen fungerar det annorlunda om man använder 9X/ME.

 

För att få några valmöjligheter alls var man tvungen att lägga till några växlar enligt exemplet som manolito2000 länkade till.

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via den länk jag tidigare tipsade om, så kan man hämta hela IE, som är 47.2 MB. Det är väl bara att ladda ner den till hårddisken och bränna en kopia, för att sedan kunna installera på vilken dator som helst oberoende av Windows-system.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ladda ner den till hårddisken och bränna en kopia, för att sedan kunna installera på vilken dator som helst oberoende av Windows-system.

Ja, som jag skrev tidigare idag, filerna i Nätverk & Kommunikations arkiv fungerar bra. Tack för hjälpen!

 

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...