Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS SmartDoctor2


Broon

Rekommendera Poster

Får upp följande felmeddelande:

 

"Your Vga card voltage 3.3 is out of safe bound.

Motherboard doesn't supply with reliable 3.3 voltage."

 

Mitt moderkort är ett ASUS A7V och grafikkortet ett ASUS V7700 Deluxe 32MB. Borde inte dessa vara kompatibla?

 

Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jo, dessa skall vara kompatibla. Körde själv förut med ett ASUS V7100 GF2MX på mitt A7V133A. Helt problemlöst, kör nu ett GF4-kort på samma moderkort.

 

Det finns en omkopplare på moderkortet där man ställer om 3.3-volten. Man kan välja 3.3 volt eller 3.45 volt. Men innan du gör något, kan du väl köra sandra och kolla vad "hon" säger.

 

http://www.sisoftware.co.uk/sandra tror jag adressen var för att ladda ner om du inte har programmet.

 

Jag har för mig att som default ligger 3.3-voltspänningen på 3.45. Men du får som sagt kolla detta med sandra. (finns under "motherboard" i sandra) Det KAN ju vara så att ditt nätaggregat ger en felaktig spänning ut, men det brukar inte vara fallet. Ärligt talat tror jag att det är ASUS-programmet som ljuger på något sätt.

Men det KAN ju som sagt vara nätagget eller någon spänningsregulator som håller på att ge sig..

ASUS brukar ha väldigt hög kvalitet på sina komponenter och arbeten (branschbäst?) så dina grejor håller nog ett bra tag till. Men man skall aldrig säga aldrig..

 

 

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-12 02:41:08 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...