Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE fastnar på Hotmail


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Har en kollega som fått strul med sin dator.

Det är en bärbar maskin som plötsligt börjat strula på hotmail.com.

När han loggar in från förstasidan slussas han vidare men sen stannar det upp och fönstret blir bara vitt. Ingen text eller någonting. Sidan har laddat klart och inget dyker upp även om man väntar.

Browsern är IE 6 som är patchad med samtliga uppdateringar ifrån Windows Update.

Finns det någon som har en aning om vad som kan vara fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej NoiseKiller!

 

Kanske inte är samma sak men jag hade diverse problem efter en uppdatering från IE5.5 till IE6.0 och Service Pack1. Var det samma som din kollega gjorde?

 

Se länk: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=381071

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det låter ju precis som samma fel. Precis exakt typ.. ;)

 

Poäng väntar när vi har testat.

 

En fråga bara. Hur installerar man IE när man väl avinstallerat det? Det går ju inte precis å ladda ner? :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara. Hur installerar man IE när man väl avinstallerat det? Det går ju inte precis å ladda ner?

 

Vad jag gjorde var att jag avinstallerade IE6.0 och då gick den tillbaka till den ursprunliga versionen som fanns på datorn då den köptes, IE5.0. Efter köpet hade jag en gång tidigare uppgraderat till IE5.5 men den versionen "försvann" tydligen vilket är synd. 5.5 är bättre än 5.0.

 

Hoppas verkligen det löser sig för din kollega =o)

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag vara ärlig Maratonmannen? Jag får rysningar bara jag tänker på Windoes Update *skratt.

 

Som situationen är nu så hoppas jag kunna köpa en ny burk till hösten efter ännu en sommarsäsong i Oslo. Då blir det med XP som OS och förhoppningsvis mindre bekymmer. Men efter att ha läst trådarna här på forumet om XP:n så är jag inte överdrivet säker på dess tillförlitlighet ;o)

 

Men jag tackar dig för tipset Maratonmannen och en poäng för omtanken!

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...