Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag bort IadHide3.dll?


Jessnet

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ad-Aware upptäckte filen IadHide3.dll i mitt system. Dock kan jag inte ta bort den då åtkomsten är nekad. Någon som vet hur jag kan göra?

 

/Stefan

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, tackar!

 

Löste problemet fint!

 

/Stefan

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik Runald

Hej Stefan.

 

Du har troligen redan tagit bort filen av döma av ditt senaste meddelande men jag rekommenderar dig att kontrollera vad din BackWeb installation användes till då filen i sig inte innehåller skadlig kod enligt BackWeb Corporation.

 

BackWeb används i många applikationer och av många tillverkare, däribland Logitech, HP, Compaq och även F-Secure.

 

I F-Secures fall används BackWeb för att ladda ner nya virusdefinitioner och om du använder F-Secure Anti-Virus kan det få till följd att BackWeb inte kan ladda ner nya virusdefinitioner om filen tas bort. Följden kan givetvis bli att ditt virusskydd inte fungerar så som du förväntat dig att det ska göra.

 

Rent tekniskt används DLL filen för att dölja vissa funktioner i BackWeb klienten så som att inte visa nyheter medan vissa program används samt att dölja fjärranslutningsrutan när kontakt till den konfigurerade BackWebservern försöker etableras och inget nätverk finns tillgänglig.

 

Mvh

Patrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Patrik!

Tack för kompletterande information. Backweb i mitt fall var kopplat till Logitech. Jag ska se om jag får några följder av borttagningen.

 

/Stefan

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...