Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

New win (nytt html fönster från en -swf)


PeterFällman

Rekommendera Poster

PeterFällman

Vill öppna ett nytt fönster i html från en knapp i en .swf som ligger i index.html. Men jag får ingen möjlighet att navigera eller förändra storleken på mitt nya fönster via toolbar, menubar och rezise med den kod jag använder nedan. Vad gör jag för fel?

 

Så här ser koden (anropet) ut i knappen i .swf-en:

 

on (release) { getURL("javascript:newwin('http://www.minhemsida.net','links','790','500');");}

 

Så här ser koden ut i index.html:

 

<script language="JavaScript">

<!--

function newwin(sURL, sWindowName, sWidth, sHeight, sCreenX, sCreenY){ if (sCreenX == "") sCreenX = 0; if (sCreenY == "") sCreenY = 0; if (sWidth == "") sWidth = 0; if (sHeight == "") sHeight = 0; myWindow= window.open(sURL, sWindowName, "width="+sWidth+",height="+sHeight+",screenX="+sCreenX+",screenY="+sCreenY+",status=0,top=100,left=120,resizeable=1"); myWindow.focus();}

-->

</script>

 

Jätteglad för svar.

 

:-)

/PeterFällman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, till att börja med har du ju utelämnat toolbar och menubar i ditt anrop till window.open(), så det är ju klart att du inte får med dessa. Anledningen till att du inte kan ändra storleken är att du stavat fel. Testa med resizable=yes ist:

 

window.open(sURL, sWindowName, "width="+sWidth+",height="+sHeight+",screenX="+sCreenX+",screenY="+sCreenY+",status=0,top=100,left=120,resizable=yes,toolbar=yes,menubar=yes")

 

.sun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PeterFällman

Tack för svaret!

Det fungerar dessutom om jag sedan lägger till

"SwliveConnect=true" inne i <embed>-taggen

efter "width" och "height".

:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...