Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam


Ragamuffin

Rekommendera Poster

Tjena alla!

Har inte kollat alla inlägg så jag vet inte om denna länk har visats tidigare?

http://www.home.se/home.jsp?id=235&menu=1

Den leder till en sida på home.se där de berättar hur man spårar spam!

Om alla tog sig tid att göra detta och mailade respektive abuse-avdelning så skulle problemet snart vara löst?

En som är trött på spam!

Roland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuvärr inte. Mycket spam kommer genom servrar i asien (Taiwan, Kina, Sydkorea t ex). Har du försökt skriva till någon abuse-adress i Asien? Jag har, och aldrig fått något svar. The lights are on, but nobody's home... Vilket är något många andra erfarit. Resultatet är att många numera helt blockerar länder som Kina och Sydkorea.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Har inte heller fått annat än automatiserade svar när jag hört nåt över huvud taget!

Önskar att de fanns ett sätt att spärra hela länder från att skicka e-post, eller iallafall alla från en viss domän. Har inte hittat något sätt att lösa det i mitt e-postprogram som är outlook express.

Har lagt upp regler allt eftersom och spärrar också de flesta jag får spam ifrån, men det spelar ingen större roll verkar det som eftersom spam oftast bara kommer EN gång från en viss adress...(Iallafall den adress som visas som avsändare, vilket inte behöver betyda att den kommer därifrån)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...