Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CyberDrv CW088D o Nero 5.5


berek

Rekommendera Poster

för 2 veckor sen dog min släden i min cd-brännare. jag gick till siba o lämnade in datorn. väntade tills idag o fick tillbaks den. nu har de stoppat in en ny brännare, CyberDrv CW088D heter den. Det är inte en likadan brännare som innan o nu när jag vill bränna i nero så säger nero:

 

"Valet att fortsätta bränna en befintlig CD är bortkopplat eftersom du valt en image-brännare. Välj din riktiga via menyn 'CD-brännare' -> 'Välj Brännare' för att aktivera denna möjlighet."

 

Under den menyn så finns enbart alternativet "Enhet: Image recoder, Adapter: Virtual Device"

 

Försöker jag bränna en fil till skiva så kan jag inte test-bränna. I egenskaperna för CDn innan bränningen kan jag inte välja 'multisession', fastställa maxhastighet, simulera bränning eller välja skrivhastighet.

 

Nu e Sibas support stängd o jag kan inte bränna ut någonting.

 

Jag har kollat på CyberDrives hemsida (www.cyberdrive.com & www.cyberdrive.de) och tagit hem de senaste drivrutinerna för WinXP men det funkar inte.

 

Vad ska jag göra? (förutom att ringa Siba imorgon o skrika på dem)

 

//Berek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja med att kolla i enhetshanteraren om brännaren finns med där, finns det några gula utropstecken i listan över hårdvara? kan du öppna vanliga cd i utforskaren?

 

om nero följde med den gamla brännaren är det troligt att programmet är kopplat till just den modellen, det var min gamla brännare.

 

prova i så fall att ladda ner nero från utvecklarens hemsida, www.nero.com och testa istället.

 

image "brännaren" följer med i nero-paketet och väljs automatiskt när inga andra brännare finns tillgängliga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack. men det räckte tydligen med att uppdatera nero till senaste versionen. den hittade genast min brännare.

 

//Berek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...