Just nu i M3-nätverket
Jump to content

CyberDrv CW088D o Nero 5.5

berek

Recommended Posts

för 2 veckor sen dog min släden i min cd-brännare. jag gick till siba o lämnade in datorn. väntade tills idag o fick tillbaks den. nu har de stoppat in en ny brännare, CyberDrv CW088D heter den. Det är inte en likadan brännare som innan o nu när jag vill bränna i nero så säger nero:

"Valet att fortsätta bränna en befintlig CD är bortkopplat eftersom du valt en image-brännare. Välj din riktiga via menyn 'CD-brännare' -> 'Välj Brännare' för att aktivera denna möjlighet."

Under den menyn så finns enbart alternativet "Enhet: Image recoder, Adapter: Virtual Device"

Försöker jag bränna en fil till skiva så kan jag inte test-bränna. I egenskaperna för CDn innan bränningen kan jag inte välja 'multisession', fastställa maxhastighet, simulera bränning eller välja skrivhastighet.

Nu e Sibas support stängd o jag kan inte bränna ut någonting.

Jag har kollat på CyberDrives hemsida (www.cyberdrive.com & www.cyberdrive.de) och tagit hem de senaste drivrutinerna för WinXP men det funkar inte.

Vad ska jag göra? (förutom att ringa Siba imorgon o skrika på dem)

//Berek

börja med att kolla i enhetshanteraren om brännaren finns med där, finns det några gula utropstecken i listan över hårdvara? kan du öppna vanliga cd i utforskaren?

om nero följde med den gamla brännaren är det troligt att programmet är kopplat till just den modellen, det var min gamla brännare.

prova i så fall att ladda ner nero från utvecklarens hemsida, www.nero.com och testa istället.

image "brännaren" följer med i nero-paketet och väljs automatiskt när inga andra brännare finns tillgängliga.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...