Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vill inte trycka Ctrl Alt Delete vid inloggning

Dj_khob

Recommended Posts

Jag kör Windows 2000 server på min burk.

Varje gång jag startar måste jag trycka Ctrl Alt Delete för att logga in fasten jag inte använder någon lösenord

Är det nån som vet hur man blir av med det, jag vill alltså att när jag startar datorn blir jag auto-inloggad.

/Dj Khob

[inlägget ändrat 2003-02-10 17:14:11 av Dj_khob]

[inlägget ändrat 2003-02-10 17:14:59 av Dj_khob]

Du går in under användarkonton, åså kryssar du ur en ruta som står i nedre delen tror jag. Står något om säker inloggning eller nåt. Å sen kommer du till den vanliga promten direkt vid start. De som kom på det med ctrl alt delete borde ha spö...

Carlos Cadalso

Att de använder Ctrl+Alt+Del berör på att det är en s.k. hårdvaruavbrott alltså ingenting kan göras vid detta läge. Ponera att någon kommer på den briljanta ide att byta din inlöggningsruta med ett program som loggar det som du skriver. Då är du ryktigt illa. Men det kan man ej göra utan skriva om OS.

Jag vet att du kan komma med andra argument, men det är en annan potatis. Det är som att ha bälte i sin bil och inte använda det. Det är ingenting som du måste använda ( du kan få böta )men du bör göra det

• 2 weeks later...

Annars finns ju, om jag inte helt misstar mig, möjligheten att sätta så att Windows antar att det är samma User varje gång så loggas man in automatiskt?

- GHoSTMaN

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...