Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

redirect dold i addresslisten?


marbles

Rekommendera Poster

hej!

 

är det någon som kan hjälpa mig med ett litet problem? scenariot är följande:

 

har köpt snik-varianten av com-domän genom spray, alltså redirect varianten... och har hemsidan hos min internetleverantör... vad jag vill åstadkomma är att behålla min com-domän i addressfältet och slippa se addressen från levernatören.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frames?

 

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frames?
Tror inte det hjälper tyvärr. Spray är som en igel vad det gäller top-frame och url. Jag är faktiskt också nyfiken på ett fungerande svar..

En Spray-sida i ett frameset bryter sig ut och lägger sig överst på nåt lurt sätt.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Mikael Hellquist

Kolla Mr Anderssons inlägg //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=293702#293712

 

Jag hade exakt samma problem. Tydligen fungerade inte "baklängesuppslagning" med Spray och man måste, som Mr Andersson skriver, be webbhotellet "fixa". Mitt webbhotell klarade det men jag tror inte alla gör det tyvärr.

 

Jag vill bara varna dig. Jag köpte själv ett domännamn genom Spray och det är få saker jag ångrar så mycket. INNAN du gör något med webbhotellet, logga in på Spray och kontrollera din whois-information. Jag gjorde INTE detta utan i whois stog det att min epostadress var no.valid.email@worlnic.com. Webbhotellet "fixade" och .com-adressen blev kvar i adressfältet, allt väl tills...

 

...jag ville byta webbhotell. Det nya webbhotellet skickade en request om förflyttning till adressen i whois-informationen men fick givetvis inget svar. Det gamal webbhotellet kan inget göra. Det nya webbhotellet kan inget göra och jag får inte tillbaka mina 600:- som jag betalat till dom. Jag kan INTE gå in på Spray och administrera mitt konto. Detta kan dock bero på att jag bad mit gamla webbhotell at "fixa". Spray svarar inte på domänfrågor per telefon och av över tio (10) mail har jag, efter snart två månaders väntan, fått svar på ett (1) och det var av typen "goddag yxskaft". Dumt nog provade jag att köpa webbplats hos Spray för att se om det fick igång möjligheten att administrera mitt konto men icke. 600:- till Spray för webbplats som jag inte kan utnyttja. Jag tror det skulle fungera om jag köpte webbplats på mitt gamla webbhotell igen men nu har jag redan lagt ut 1200:- så det får räcka, jag ger snart upp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...