Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande JPG i cache4


Jörgen Nilsson

Rekommendera Poster

Jörgen Nilsson

Hej!

 

Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta otroligt irriterande problem. I Opera 7 cache map har det hamnat en fil vid namn opr00J0B.jpeg som inte går att tabort på något sätt. Om man försöker tabort den genom att dra den till papperskorgen, trycka delete eller högerklicka och välja delete får man bara ett snyggt felmeddelande som säger: Cannot delete opr00J0B.jpeg: The file or directory is corrupt or unreadble.

 

Jag har försökt att ta bort den i kommandotolken, i dos-läge, jag har kört Norton Utilities och Antivirus utan resultat. Jag har kört chkdsk otal gånger med en massa olika växlar. Men det är inget som hjälper utan allt verkar bara vara okay.

 

Vilket det inte är, för varje gång jag startar Opera så får jag ett felmeddelande om denna fil, XP vill att jag ska köra chkdsk vilket jag har gjort som jag nämde tidigare. Inte nog med detta, varje gång jag startar datorn så envisas den med att köra Chkdsk också. Det hela är väldigt irriterande.

 

Så hur får man verkligen bort skadade, korrupta och oläsbara filer? Det måste finnas något alternativ till att formatera om min partition.

 

/Jörgen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jörgen Nilsson

Nope, jag kör med NTFS och den bootdisk som man skapar med XP låter mig inte bläddra runt på hårdisken den låter mig inte göra någonting alls för den delen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jörgen Nilsson

Går inte med recovery console då filen ligger på en partion. D: i detta fall och då kommer man bara åt rooten på den partionen. Om någon vet hur man blädrar runt med hjälp av recovery console utanför c: partionen så är jag väldigt intresserad.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä, du är fast i c: eller vad du nu har din xp, men du kan döpa om och deleta filer var som helst på din disk/ar....ange bara sökväg och disk.....

 

"c:>\rename d:\opera\skit.jpg skitigare.jpgare" alltså du får stå på c: och dirra d: från c: alltså....(mycket nu..:D )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jörgen Nilsson

Nope, det går inte det heller, Recovery console låter mig bara ta bort filer i själva roten på partion D: som filen nu ligger på. Jag skapade några text-dummy filer för att "deleta" men det gick bara att tabort dem som låg i roten och inte i några mappar. Har försökt med delete, rename, rmdir men jag får bara "acces denied".

 

Det måste ju gå att tabort filen på något sätt tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...