Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dropdown+Optionsruta


The Gun

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett litet problem. Det är så att jag undrar hur man ska göra om man vill att värderna i en dropdown (som står för flera underliggande värden) ska in i optionsrutan när man väljer den i dropdownen.

 

Ett exempel:

 

Jag har alltså en adressbok som fungerar redan...där du väljer namnen du vill skicka till i en dropdown..dessa hamnar sedan i en optionsruta.

 

Nu vill jag kunna kategorisera upp en del av namnen i "grupper", t.ex. fotbollslaget. Men jag vill fortfarande bara ha en dropdown där jag kan välja både grupper och enskilda namn i och att det också går att blanda grupper och enskilda namn vid utskick.

 

Jag undrar också hur databasen ska fatta att det är en grupp den valt..och att det namnet står för si och så många namn.

 

Hoppas nån fattar va jag menar...det är knapp att ja gör det själv :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..det jag har gjort hittills för att få adressboken att fungera är först en tabell med alla personer och dess info(för-/efternamn o.s.v.). Där är primärnyckeln PersonID. Detta personID är sedan kopplat till en tabell med alla dessa personers kontkter(alltså en adressbok för flera i släkten)..med kontaktID..Namn...PersonID o.s.v.

 

Nu skulle jag alltså vilja att dessa personer ska kunna skapa egna grupper och kategorisera personerna dem har lagt in i sin adressbok..t.ex. fotbollslaget.

 

Vet nån hur javascriptet ska se ut för att den ska förstå att grppens namn står för flera personer när man väljer den i dropdownen?

 

Och om det går att ha grupper och personer som inte finns med i grupperna i samma dropdown.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...