Just nu i M3-nätverket
Jump to content

FAT problem

Knasen

Recommended Posts

Låter som det problemet jag har. Scandisk klarar inte av att läsa av C. Antar att ditt OS är W98?

Scandisk startar direkt var gång jag startar datorn men klarar inte av att läsa max 10%. Sedan kommer varningen upp att det kan fortfarande finnas fel på en eller flera disk/ar och jag måste acceptera för att fortsätta till windows.

Ibland under körning så får jag en varning att datorn inte klarat av att "skriva på enhet C", vid normal surfning, ( inga program, filer eller bilder som laddades ner alltså ), så jag antar att det var någon cookie den inte klarade av att registrera.

Skulle gärna vilja veta hur man åtgärdar detta, helst utan formatering, eller om ett byte till XP ordnar hela problemet med tanke på att det inte är FAT32 som används.

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

Låter som om disken är trasig

"datorn inte klarat av att "skriva på enhet C", vid normal surfning"

Kör scandisk med ytkontroll....

Eller byt disk.

Låter som om disken är trasig

Ja något är det som inte stämmer.

Det märkliga är att det skedde i och med att jag gjorde en Windows Update som strulade till det mesta för mig. Innan uppdateringen var det i det närmaste problemfritt, efteråt har man fått känslan av att burken varit hemsökt *skratt.

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...