Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är detta för port???


Troop

Rekommendera Poster

Jo.. så här ligger det till:

 

Vi skaffade nyligen en ny dator till huset (personalköp), och fick en riktigt trevlig sak som bl.a. innehöll ett GF4 4600 128mb. I de papper som följde med stod det inte mycket om kortet, men man förstod iaf att kortet har en video-utgång som går att använda till TVn.

 

På kortet sitter 3 kontakter. Efter att jag snabbt konstaterat att det hade en vanlig VGA-utgång till PC-monitorn och en DVI-kontakt tyckte jag först att den tredje kontakten (porten) såg ut som en vanlig S-VHS, men så är tydligen inte fallet. Porten verkar ha fler "piggar" än en vanlig S-VHS, men har i övrigt samma form.

 

För säkerhets skull har jag lagt upp en skiss av kontaktens utseende här:

 

http://w1.853.telia.com/~u85324494/port.jpg

 

Frågan lyder nu: VAD ÄR DET FÖR MYSTISK KONTAKT SOM SITTER PÅ MITT 3D-KORT?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det följer ofta med en adapter eller liknande där du kan koppla in olika kontakter

 

passar inte en svcd kabel?

 

kontakten är alltså en tv-ut alternativt kan den ta tv-in åxå

 

då det är speciella kablar brukar man som sagt få med en sådan, men jag har varit med om att man får köpa den separat, hör med supporten vad de säger.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, du har flyttat tråden - du kan lika gärna radera den eftersom den nu inte innehåller någonting.

 

Eftersom frågeställaren säger "tack..men fallet är nu löst" och sedan tar bort bilden som beskrev problmet så känner man sig lurad om man råkar titta på tråden...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...