Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer stänger av datorn


Lejro

Rekommendera Poster

När jag har startat datorn och skall öppna webläsaren explorer 6, startar datorn om. Dessutom startar scandisk vid omstarten.

Men om jag öppnar något annat fönster först t.ex Mina dokument, och stänger det igen, då brukar det gå att öppna explorer utan att datorn stängs, inte alltid.

 

Vad är det för fel?

 

Jag har win98 och är uppkopplad med chello

 

/Lejro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lejro!

Du har möjligtvis inte något antivirusprogram igång (Norton?). Jag har för mig att det inträffat liknande problem då Norton varit igång. Testa att stäng av det tillfället. Funkar det då?

 

När gjorde du en defragmentering senast, Lejro? Testa att göra detta. Börja med att starta om datorn i felsäkert läge. Därefter letar du upp diskdefragmenteraren som ligger i start->program->tillbehör->systemverktyg. Obs! Detta tar flera timmar!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har rellativt nyligen installerat Panda antivirus,

defragmenterat har jag nyligen gjort

Testade att stänga av Panda, men det startar igen när jag startar om datorn.

Men explorer fungerade som det ska, har startat om datorn flera gånger nu utan att det varit något problem "typiskt"

verkar vara ett slumpmässigt fel

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har rellativt nyligen installerat Panda antivirus

Pröva att avinstallera Panda... Jag har odelat negativa erfarenheter av Panda Antivirus.

 

/Stefan

[inlägget ändrat 2003-02-10 16:31:55 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...