Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverksproblem...


Nattfursth, Count of Moldavia

Rekommendera Poster

Nattfursth, Count of Moldavia

Har ett hemmanätverk med två datorer (XP) som inte riktigt vill fungera... Att dela internetanslutning fungerar, men bara det. Så fort sambon försöker använda skrivaren, som är ansluten till min dator, hänger det sig. Jag kan inte ansluta till hennes dator, jag kommer så långt som att jag ser listan över enheter som delats ut, men där är det stopp. Åt andra hållet fungerar det lite bättre, hon kommer åt mina filer, men det går ohyggligt sakta. Jag har flera gånger provat att köra den där pedagogiska lilla guiden konfigurera nätverk, men det hjälper inte heller... Har provat både med och utan switch, ingen skillnad. Spel fungerar alldeles utmärkt i nätverk. Jag blir tokig. Skall jag prova med fasta IP-nr, eller har ni någon bättre idé?

 

Mvh Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips 1: PLOCKA ALLTID BORT XPs BRANDVÄGG!

Tips 2: följ tips 1

Tips 3: följ tips 2

 

Nattfursth, Count of Moldavia har problem med nätverket men det är inte brandväggen som är problemmet! Jag har två datorer,XP i nätverk som fungerar utan några problem med brandväggen igång.

 

Bosse

 

”Mappen är tom, vill du kontrollera innehållet?”

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattfursth, Count of Moldavia

Nix, nej, absolut inte...

 

Nu åker XP ut. Länge leve 98!!!

 

Tack i alla fall...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...