Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nya spel


raiTA

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har länge haft problem med att få nya spel att fungera på min dator: AMD Athlon 1,2Ghz, 512 Mb RAM, Geeforce 4 MX 440. Nyligen hade jag ett Geforce 2, men bytte eftersom jag trodde kortet var felet. Det blev dock ingen skillnad med Geforce 4. Jag har också nu i helgen formaterat om hårddiskarna och bytt installerat om Windows (XP prof). Ingen skillnad.

Spelen stänger av sig själva och går ut i windows, som om ingenting har hänt. Detta gäller alla relativt ny spel: Battlefield, Ghost Recon, Age of Mythology, Tony Hawk 3, GTA 3 osv. Däremot fungerar: Rollercoaster Tycoon 2, Age of Kings, Counter-Strike, GTA 2, osv..

Det borde väl finnas nåt mönster i kracharna?

 

Vet du möjligen någon möjlig orsak? Jag hörde av nån att jag kanske borde uppdatera bios? Ska jag göra det, helst vill jag det inte i onödan.

 

Tack för din tid!

 

Hälsningar

Erik Cederlöf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det två st. ram minnen du har? (2*256)

 

Jag tycker att det låter som om det är minnet som strular, det betyder inte att det är fel på det - men det fungerar kanske inte så bra tillsammans. Har du 2 st. ram minnen så kan du testa att ta ut det ena.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skall tro alla jämförelser mellan GF 2 och GF4 MX, så är det ingen vidare uppgradering du har gjort...

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte kort med pappas dator, så dåligt var det nog inte;-)

 

Jag hade problem med datorn även innan jag köpte +256Mb RAM

 

Det kan vara att det blir för varmt, vad jag vet har jag inte någon fläkt hållare i datorn, hur ska man sätta dit en fläkt?

 

Hälsn

Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det beror på värme så kan du ju testa med att köra utan sidostycket på lådan, och sen köra dina spel.

 

Funkar det då så är det ju stor sannolikhet att det är värmerelaterat.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...