Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows vill inte starta upp!


Glidaren

Rekommendera Poster

 

Tja!

 

När jag ska in på mitt windows 2000 kommer det upp på skärmen att

det inte gick att hitta SYSTEM.INI .Starta datorn med

reparationsstartdisketten och skriv :scanreg/restore står det sedan.När jag då har stoppat i disketten som inte är en diskett utan en compaq-recovery-cd,så kommer följande alternativ upp att välja mellan:

 

1.)Återställningsdiskett

2.)Säkerhetskopiering användare

3.)Åteställnings användare

4.)Återställningsfabrik

5.)Avsluta

 

 

Vad ska jag välja och hur går jag tillväga?

Mycket tacksam för ett snabbt och detaljerat svar!

Tacksam för allt som kan hjälpa mig med mitt problem.

/M.v.h

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WARNING!

 

Jag har ingen erfarenhet av W 2000 så jag kan inte hjälpa dig. Men jag vet att en Recovery-cd kan radera hd:n om du väljer fel alternativ så akta dig!!!Vänta på svar från någon annan!

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

[inlägget ändrat 2003-02-07 21:28:52 av Bosse-i-skogen]

[inlägget ändrat 2003-02-07 21:30:00 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparationsdisketten som du pratar om måste skapas innan det hela går överstyr tror jag...

 

De(n) skapas iallafall under Start -> Program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Säkerhetskopiering.

Där kan man skapa reparationsdisketter som då antagligen innehåller de filer som din dator behöver (har ej testat detta själv!!)

 

Det Bosse skriver är sant, om man väljer fel så kan hela hårddisken raderas, det har jag testat. Kolla i manualen, har för mig att det står något där.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att trycka F8 precis vid uppstart. "Stara med senaste fungerande konfiguration" finns hos mig (Win XP). Tror det finns i W2000 också.

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...