Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PROBLEM !!! HJÄLP !!!


jpkraxx

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag tankade ner ett finst asp-script och det fungerade bra tills att jag ändrade rättigheter på c: efter det funkar det inte även fast jag gett iuser_xxx fulla rättigheter på hela inetpub samt tilldelat iisen skrivrättigheter ????

 

tror det är i denna rad det brakar ...

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

 

fattar inte riktigt vad ADODB gör eller vad det är ...

 

nån som har nåt förslag ??

 

// Johnny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ADODB är en dll som används av ADO.

 

Du måste se till så att den dll får användas av IUSR_ om du har ändrat rättigheterna på c:\ så har du antingen ändrat rättighetern på de filer/mappar som IUSR_ måste kunna skriva/läsa till om du har en fil-databas (typ access). Eller så har du tagit bort rätten för IUSR_ att använda den dll som används när man använder ADODB.

 

Kommer inte på vad den heter på rak arm, men det kan du säkert söka på nätet, samt var den ligger. Eller så söker du i registert på ADODB.Connection så får du reda på dll-namnet samt sökvägen.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Jag är inte kaxig, jag är bara så jävla bäst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, men det hjälpte inte... jo jag skriver till en acess databas, och iuser_xxx har fulla rättigheter till den och jag har hittat (tror jag) rätt ado-dll (msado15.dll) och satt rättigheter på den, men det funkar fortfarande inte...

 

därimot om jag sätter tillbaka EVERYONE full control på hela c: så funkar det ??? så det måste väl vara ytterligare dll:er/filer då eller ??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken ver. av IIS kör du?

Har .mdb skrivrättigheter via IIS?

 

 

.::] a1 [::..........................

Det inte jag kan kan ni andra...

.::]2003[::..........................

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...