Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart tog papperskorgen vägen?


zigzak

Rekommendera Poster

Jag har en bekant som jag brukar hjälpa med datorproblem, men det här går jag bet på:

 

"Min papperskorg är bort från skrivbordet, var kan jag hitta den?(har

fortfarande xp)"

 

Någon som råkat ut för detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går genom visa ändringar i registret att göra så att man kan ta bort sin papperskorg. Kolla så att följande nyckel finns i registret och att den har undernycklar med värden:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}

 

Jocke

Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk - Arne Hegerfors

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja... jag tror inte att jag törs det. Sist jag bad hon gå in i registret krashade hon datorn. Tillägas kan att jag har 127 mil till hennes dator...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Det är inte så att Papperskorgen bara har hamnat "utanför" skärmen?

Högerklicka på skrivbordet --> Ordna ikoner automatiskt.

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I egenskaper för bildskärm i någon flik ska man kunna välja vilka ikoner (papperskorgen, den här datorn etc) som ska ligga på skrivbordet, hon kan ju kolla på papperskorgen står med där kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns på varje disk som en mapp som heter "recycled" eller liknande. Se till så att du har "Visa alla filer" och "Visa dolda opertaivsystemfiler" påslaget i "Verktyg"->"Mappalternativ" menyn.

 

 

säg till om jag ska föklara närmare...

 

/Ex

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte funktionen "rensa mitt skrivbord var 60:e dag" som spökar ? Om du har den påkopplad försvinner oanvända ikoner från skrivbordet.

 

Dock borde den ju inte röra papperskorgen.

 

Vill man vara säker på att ha kvar sina ikoner kopplar man ur den funktionen:

 

högerklicka på skrvbordet > "egenskaper" > fliken "skrivbord" > knappen "Anpassa skrivbordet"

 

För att få tillbaka en genväg till papperskorgen på skrivbordet så kan du ju öppna utforskaren och helt enkelt dra papperskorgen därifrån ned till skrivbordet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

127 mil till henne?

 

Men då kan du ju använda XP:s fjärranvändning, då kan på det viset ta över hennes dator och hjälpa henne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xp:s fjärranslutning? Har ingen aning vad det är men låter ju bra. Men då bör väl även jag ha xp? Jag är "support ansvarig" till ett par bekanta (far farbror kompisar mm) Så det vore kanske ingen dum idé!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...