Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ADSL vs. Modem


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Du som har ADSL betalar väl 375: -/mån för ständig uppkoppling om jag inte är helt fel på det? Med en hastighet på 512 kbit/s? Med Telia.

 

Jag med ett modem som har 10 gånger lägre hastighet, kring 50 kbit/s betalar för ständig uppkoppling 7 128: - /mån om jag har Telia.

 

Detta är inte rättvist (världen är visserligen inte rättvis, men ändå...). Jag kallar det ocker!

 

Eftersom min hastighet är 10 gånger lägre än din så skulle jag betala 375/10 = 37,50: - för obegränsat med surfande på en månad.

 

Den låga summan är inte realistisk men åtminstonde samma kostnad som du med ADSL skulle jag ha, dvs 375: -.

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, liksom fattar inte detta, borde ju va dyrare med adsl å hålla uppe än med modem. Plus att vi i Sandhem aldrig kommer få adsl utan bara powernet, som jag har förlåååångt till noden för att kunna använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepino skrev:

Håller med, liksom fattar inte detta, borde ju va dyrare med adsl å hålla uppe än med modem. Plus att vi i Sandhem aldrig kommer få adsl utan bara powernet, som jag har förlåååångt till noden för att kunna använda.

 

Jag kommer inte heller att få ADSL här var jag bor. Här blir aldrig så många abonenter som Telia vill ha för att uttrusta telestationen med ADSL. Jag bor visserligen på landet men Skåne ska ju nu vara en "het" region med bron till Danmark och allt.

 

Jag kan få anslutning med hastighet som ADSL. Med TiscaliSat (parabol) men håll i dig nu!! Utrustning och installation 16.000:- (engångsavgift) och Abonnemang (12 månaders abonnemang) 799:-/månad. Detta tycker inte jag är realistisk för en privatperson!

 

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

[inlägget ändrat 2003-02-06 22:44:07 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi

Om man e träskindian har man det inte lätt...

 

/2bbe

Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.

(Voltaire)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ADSL i 3Mbit för 325:- i månaden. Men samma operatör har även "10Mbit"-uppkoppling för 295:- i månaden. Men det kan inte jag få så det tycker jag är orättvist. :( Så då tycker ju jag att det borde vara lämpligare för mig att betala 100:- i månaden för min tjänst... :)

 

-----------

// jumpman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå, jag har Telenordia ADSL 0.5 Mbit, vilket de aldrig kommer up i. Betalar 325kr/mån. Kanon vá.

------

Lena Marie

”Jag vill inte passa in - jag vill passa på!”

(Cecilia Frode:s Ängelen)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och väljer man Bostreams 0,5 Mbit ADSL så pröjsar man bara 298 kr/mån. eller om du pröjsar 75 spänn mer än vad telias kostar så kan du även få 2,5 Mbit. :)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå, jag har Telenordia ADSL 0.5 Mbit, vilket de aldrig kommer up i. Betalar 325kr/mån. Kanon vá.

 

Vad kommer du upp i då? 0.4 Mbit eller? Klaga inte när du kan vara uppkopplad dygnet runt för 325 kr/mån! Du borde skämmas! *ler, men bara lite...*

 

Tycker Bosse som för övrigt kom hem efter en dag på jobbet till sitt hus som höll 12,2º eftersom en huvudsäkring gått.

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*gråter* av medkänsla gör vi alla på forumet, Bosse.

 

Va bra! Er medkänsla gör att jag står ut med mitt modem och tackar nog nej till ett eventuellt ADSL. *asg*

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du blir ännu gladare av en liten poäng...?

------

Lena Marie

”Jag vill inte passa in - jag vill passa på!”

(Cecilia Frode:s Ängelen)

{en poäng - en krona. samlar till cykel}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...