Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Veritas Backup exec

PeTo

Recommended Posts

Har lagt en schemabackup med Backup exec i två servrar på NT 4 Server och Windows 2000 server med Seagate Travan som media,Vad händer INGET!!!!

Manuell backup funkar perfekt,får väl gå upp varje natt och köra en remote-backup ELLER?

Microsoft vill ha 4300:- för att svara på varje fråga likaså Veritas support...

Gå upp varje natt eller köpa ett annat backup-program,någon som vet något bättre än skiten Veritas gör,Konstigt det var ju bra förr.

Snart Linux!

Och, definiera "inget händer"? Syns jobbet i job monitor när du schemalagt det? Vilken version?

Veritas har en förnämlig KB på hemsidan du kan söka i om du inte la till support vid inköpet...

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-02-06 21:42:15 av Weyland]

Kan du svenska?

Inget händer betyder att det inte händer ett skit,allt är med i job monitorn och aktiverat,vadå vilken version är det bara en del versioner som funkar?Annars den som ingår i Windows 2000 server och 8:ans version på NT 4 burken.

Bra support? dom pratar bara engelska och verkar mest vara intresserade av pengar.

PeTe.

Tråden flyttad till Nätverket - säkerhet & övervakning.

PeTo, tänk på hur du svarar de som försöker hjälpa dig. Weyland bad bara om mer information och du kontrar med att ifrågasätta hans kunskaper i svenska. Skärpning.

I övrigt så håller jag med Weyland, Veritas support på webben är utmärkt. Jag har även varit i kontakt med dem via telefon och fått ett utmärkt bemötande.

/Stefan - moderator för Avreagera dig!

Kan du svenska?

För att citera min favoritartist:

Ska du ha en snyting eller?

vadå vilken version

Neh, jag antar att det är totalt ointressant - förlåt för att jag frågade. I fortsättningen ska jag vägra ens försöka hjälpa folk...

.wey

Hey hey chilla ner dig nu. Om du ska få hjälp här får du lugna dig ett par steg! Att supporten bara pratar engelska är väl inget konstigt. Sen att bemöta en som vill hjälpa dig med "Kan du svenska?" är ju pinsamt.

[inlägget ändrat 2003-02-10 11:13:21 av Wertok]

Nu lugnar vi ner oss några Kelvin.

Kontrollera att alla nödvändiga BackupExec-tjänster är igång. Starta dem annars.

Återkom gärna med mer detaljer eller om du har hittat felet, så slipper vi engagera fler i ärendet.

\\Anp

Men deras support är inte helt fel. Ibland kan den nästan prata svenska. Det kan vara trist och ring för X 000 :- sek och få svaret ”tryck OK” och sedan fungerar det :(

Jag har ringt ett samtal till dom och det drog ut till 3v. och var säkert en 20h, så timpriset var inte högt där… Bra hjälp fick man också…

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...