Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plask


Stoffe eskimå

Rekommendera Poster

Stoffe eskimå

Hejhopp! Om man tappar en telefon i vattnet, finns det något speciellt som kan ha gått sönder? Telefonen det handlar om är en SonyEricsson T200 som hamnade i saltvatten. Den plockades upp medetsamma.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Kan ha blivit lite kortslutningar? Har dock tappat min telefon i vatten ett antal gånger, till och med i youghurt =) Oftast räcker det med att den får torka ordentligt så funkar det sen...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju inte med det här och höra, men jag måste bara berätta den roligaste ursäkten jag varit med om - på gymnasiumet. Det hade varit Samhälle och en uppsats skulle lämnas in. På deadlinedagen:

- Tyvärr, men jag har tappat disketten där jag hade mitt arbete på i badkaret - så allt försvann.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen behöver inte komma med en gång, men metall korroderar lätt vid kontakt med vatten och det är en process som tar lite tid så har du otur så lägger telefonen bara av en vacker dag och tyvärr syns det väldigt tydligt på ett kretskort när det är en vatten eller fuktskada. Garantin brukar inte gälla för sådant. Håll tummarna och hoppas på att du har tur.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det första som är viktigt när man tappar den i vatten är att tabort batteriet. Sen låta telefonen ligga och torka, använda en hårtork kan funka bra för att få den torr.

 

Tyvärr är oftast vattenskadade telefoner helt oberäknliga. Ibland kan dom funka hur bra som helst ett tag, för att sen antingen börja bete sig mystiskt eller lägga av helt.

 

Som redan nämnts så gäller inte garantin längre på din telefon. Även om du fått den torr är spåren oftast väldigt tydliga efter vattenskador, så inget serviceombud kommer laga din telefon. Lämnar du in den kommer du bli erbjuden att köpa en T200 utbytesenhet.

 

Ett litet exempel hur en telefon ser ut invändigt om den badat: http://www.pbase.com/cytech/t39m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

En av telefonerna jag tappade tvättade jag av med nån slags sprit har jag för mig.(Det var 3år sen) för att få bort all skit på kretskortet. Den funkade bra sen.

 

Inte säker på om det var nån slags sprit men någonting var det iallafall. I och för sig så var det en prototyp telefon från Ericsson så den kostade ju ingenting...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...