Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppstädade forum


CyberPet

Rekommendera Poster

Alltså, jag vet att detta varit uppe flera gånger, men nu finns chansen att definitivt göra nåt rejält.

 

Idag upptäckte jag SAMMA inlägg på tre olika ställen, alla gällandes databashantering.

 

Detta borde inte behöva ske, utan en rejäl upprensning bland forumen är ett måste, där ALLA html-frågor är samlade tillsammans så att man slipper läsa samma fråga om och om igen.

 

Att de olika tidningarna svara för olika delar är ju ok, men hur vore det om de som "modererar" istället delar på jobbet, oavsett vilken tidning de jobbar på. Är de duktiga på till exempel html så kan ju både folk på Cap&Design, InternetGuiden och InternetWorld dela på jobbet och inte ha varsitt forum där samma frågor dyker upp.

 

Samma med datorkrig, varför ska kriget föras på två olika ställen?

 

Om jag ska tjata, tycker jag att grabbarna på WebForum har gjort en bra avvägning där de grupperat de olika forumen överskådligt. Något att ta efter eller inspireras av!

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det är lustigt att det här kommer just nu, men för ca 30 minuter sedan hade jag diskussionen med en kollega på en av tidningarna. Jag håller med dig, men jag kan ju säga att han inte göra det :-)

 

Saken är ju den om vi tittar i backspegeln och ser till hur eForum började så var det tidningarna som ville ha egna små områden som folk kunde hitta till. Det hela växte och idag sitter vi på ett bamse-forum där flera tidningar sitter på liknande forum.

 

Drömläget för mig vore ju att slå ihop de forum som är väldigt lika varandra och få tidningarna att samsas om detta. Men på IDG råder det alltså intern konkurrens mellan tidningarna så det är inte helt lätt att övertyga dem om att de tjänar på att göra det så enkelt som möjligt för besökarna...

 

Som en ett annat svar på din fråga kan jag ju här berätta att vi (tror att jag nämt det tidigare) ska börja ämnesindela forumen också. Så att Designforum hamnar under design, teknikforum (det finns några stycken) hamnar under området teknik osv. Idag är det ju inte helt logiskt organiserat. Det är sant.

 

mvh

Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ämnesindelning skadar inte... men jag hävdar fortfarande att forum av samma sort ska vara ETT forum.

 

Man kan ju lägga fram det till tidningarna som att det är ju trots allt vi användare som gör eForum och inte tidningarna. Jag måste säga att jag inte sett många inlägg av någon från respektive tidning.

 

Själv prenumererar jag på fyra IDG-tidningar och tycker trots allt att tidningarna inte ska vara så egoistiska. Att tidningarna har som typ MacWorld inlägg till tidningen (som jag faktiskt aldrig sett i verkligheten) och Sista sidan (som är en skojsida), dessa är ju definitivt specifika för just den tidningen. Jag antar dessutom att andra tidningar har samma sak.

 

Men det värsta exemplet är ju HTML-sidorna som det kryllar av. Cap&Design, InternetGuiden och InternetWorld har alla liknande sidor, PLUS IDG:s egna Webforum. Nog räcker det väl med ETT forum som tar upp samma problem??

 

Jani, på dem bara... och ge dem mitt telefonnummer eller epostadress så ska jag tala dem till rätta. Jag tror att jag har lite att komma med som prenumerant på fyra av IDG:s tidningar.

 

Petra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...