Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
tompa_t1

AT mobility 7500, 32mb kontra ATI mobility integre

Rekommendera Poster

tompa_t1

Hej Svejs!

Står i valet o kvalet mellan två Compaq bärbara. För mig är det viktigt med bra grafikkort (men har inte råd att köpa värstingbärbara med fire gl radeon 9500 kort osv). Den ena har ATI Radeon mobility 32mb och den andra har ett ATI Radeon, integrerat chipset, med 32mb i grund och upp till 64mb. Vilken är bäst?

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Qvinzo

ATI Radeon IGP 320 X-128MB? I sånt fall är det sämre än ATI Radeon 7500 med 32MB minne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
macjohan

Mellan vilka compaq modeller står det imellan ?

själv har jag en compaq 905 med radeon mob 64mb (radeon 7000).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
tompa_t1

Har gjort mitt val, det blev en 7500 radeon. Dagarna efter jag köpt min compaq 800v, så gick HP ut med värsta kampanjen, min compaq var plötsligt 2000 spänn billigare, snabbare P4 på 1,9 istället för 1,7 samt utrustad med både större skärm och cdbrännare! Hann lägga in en beställning på detta supererbj. och hade tänkt lämna tillbaka min nyinköpta compaq. Men dessa bärbara tog förstås slut o de ville erbjuda mig en compaq 1020 med integrerad grafik, därav mitt dilemma!

Är nu glad att jag bestämt mig, Radeon 7500 kortet rockar fett, kör de senaste Unreal spelen (tournament/unreal2), nema problema! En ny fråga således, mycket vill ha mera! Kan man boosta kortet till 64 mb?

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Qvinzo

Man kan inte uppgradera minnet på ditt grafikkort.. Det är bara Dell som stödjer detta, fast man måste köpa ett helt nytt grafikkort...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...