Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Forumlär med mailfunktion


edvin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med ett svar på en fråga. Jag fick en liten idé igår kväll över en websida jag skulle vilja göra och på en av sidorna skulle jag vilja ha ett formulär där besökarna kan skriva i olika fält. Sen så vill jag att dom ska kunna klicka på en Skicka knapp så kommer det som ett mail till mig.

 

Så här långt vet jag att det finns lösningar men jag skulle även vilja ha in ytterligare en funktion i det hela. Det skall finnas ett eller flera fält där besökarna kan klicka på en "Brows" knapp för att sedan välja en eller flera filer som dom vill skicka med i mailet. Något liknande som Hotmail har.

 

Jag hoppas att någon kanske har några tips på hur jag kan lösa detta. Kanske något färdigt script i eller en länk dit man kan läsa hur man bygger ett sånt här formulär.

 

Tack på förhand.

 

/edvin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ær inte speciellt svårt.

 

Du anvønder helt enkelt en upload komponent (eller ett script, fast komponent ær att føredra). Denna komponent spara ner de filer som du vill skicka med på din server.

 

Sedan anvænder du en mail-komponent før att skicka ditt mail, i den mail-komponenten kan man skicka med attachments och då pekar du upp de upladdade filerna.

 

http://www.15seconds.com finns både mail och upload komponenter och allt du behøver veta finns i de olika kompeneternas dokumentation.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Jag är inte kaxig, jag är bara så jävla bäst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt så kan senaste versionen av JMail skicka med attachments UTAN att spara filen på servern först, vilket underlättar om t ex webbhotellet inte vill ge dig skrivrättigheter på servern.

 

 

.sun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tackf för tipset. Men vart hittar jag mer information om JMail??? Har du någon webadress?

 

M.V.H

 

/edvin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...