Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stabilt å tyst nätaggregat


tjoff

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det här med nätaggregat är lite känsligt, nu är jag ute efter ett stabilt och tyst sådant. Ingen billig kombination, tyvärr :

Jag vet inte riktigt var jag ska kolla. Enermax är ju kända för deras low-noise men de kostar ju "en del".

 

Meningen är att det här nätagget ska leva med datorn ett tag, jag vill alltså inte byta ut det vid nästa uppgradering bara för att det var för låg effekt eller liknande.

 

Hur mycket effekt kommer man att behöva?

Såg att ATi rekommenderade ett 350w nätagg till sitt kommande grafikkort, frågan är för vem som det är rekommenderat.

 

Datorn nätaggregatet ska sitta i kommer att ha en hel del inkopplat. 5 st. 80 mm fläktar, 3 hårddiskar, 2 cd-enheter samt GF4 och fem övriga PCI enheter om man kan få ut nåt utav det.

 

De nätaggregat jag kollat på hittils.

ENERMAX 353W EG365AX FMA kostar 835 kr

ENERMAX 433W EG465AX FMA kostar 1195 kr

ANTEC TRUEPOWER 380W PEC kostar 955 kr

 

Klarar jag mig lungt med 353w?

Eller behöver jag något kraftfullare? (med framtiden inberäknat)

 

Enermax 433w aggregat ligger lite väl tight till i budgeten, men det går nog att klämma in. Antecs aggregat ska också vara tysta men begreppet "tyst" säger ju inte så mycket. Jag har ingen aning om hur mycket varken antecs eller enermax aggregat låter vilket känns lite jobbigt då det är det jag prioriterar.

 

Första prioritet är som sagt stabilitet och ljudnivån.

Vilket tror ni passar bäst?

Eller hag jag missat något märke som kan vara aktuellt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Klarar jag mig lungt med 353w?

Eller behöver jag något kraftfullare? (med framtiden inberäknat)

Hur mycket är du beredd på att ge för ett nätaggregat då?

 

Zahlman har väl ett tyst nätaggregat också men har för mig att det ligger på 300W.

 

I och för sig handlar det om vilken ström nätaggregatet kan leverera. Q-Tec är något du ska akta dig för. Deras nätagg är klena och jag kan knappt förstå att de kan säga att aggregaten ligge på 550W osv. de ger förbaskat lite kräm...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är väl beredd å ge 1000 men kan sträcka mig ett par hundringar över det om det skulle ge nåt extra

 

Jo, zahlmans (har bara sett ett i alla fall) ligger på 300w och det tror jag inte håller :

frågan är väl om det kraftfullare enermax aggregatet är värt de extra slantarna eller om antec aggregatet är tyst/bra/kraftfullt nog, om jag inte missat nåt

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Morpheus II har du handlat från den där butiken? De verkade ganska billiga. Dock var det i danska kronor men så dyr är väl inte den danska kronan?

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie:

 

Nej inte personligen men en god vän (dansk). Du får lägga på 25% på priset för SEK. Är juh helt klart värt ett försök.

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...