Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sätta upp egen server


JonasPonas

Rekommendera Poster

Jag har en router (tillfälligt trasig, men snart hel hoppas jag) och jag skulle vilja sätta upp en server med den. Jag har en W-Linx MB-400S och 98 som os.

 

I mitt fall rör det sig om en CS (counter-strike) server men jag har tidigare försökt att skapa en, vilket går men den blir inte "public" eller "global" så att någon kan nå den. Jag vill jättegärna göra så att inkommade "cs trafik" kan ta sig förbi min router och komma in på servern. Är det möjligt?

 

Tacksam för hjälp!

 

MVH Jonas Halldén

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Wallin

Jorå, det är inga problem. Kruxet ligger i att konfigurera din brandvägg så att folk kan anlsuta in mot din CS server.

 

Det du måste göra är att öpnna en eller flera portar igenom din brandvägg.

Nu har jag inte CS portarna i huvet, men jag tror de ligger på 14000 nånting.

 

Gör en sökning på lite forum efter CS +server +ports så hittar du nog vad du söker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Crille MVP! (en poäng för den, nu är jag juh på rätt spår)

 

Cs körs oftast på 27015 men körs också ibland på 27016, 27017, 27010 och 27005. Hur gör jag för att öppna portar? Ska jag göra det via ett program som styr min router (Använder programmet "ip share" eller Internet explorer och surfar in i routern på adress 192.168.1.254) eller ska jag göra det via windows på något sätt?

 

Jag är amatör+ vad det gäller dessa saker så jag fixar inte det mest avancerade utan en ok förklaring.

 

Tacksam för hjälp!

 

MVH Jonas Halldén

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...