Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken spänning till ASUS V7100/T?


Clas Ericson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är i tagen att uppgradera datorn, men tänkte behålla mitt gamla Asus V7100/T, dvs ett Geforce 2 MX. Moderkortet som jag tänkt köpa tillåter dock endast grafikkort som klarar av 1.5V. Är 1.5V standard på nya grafikkort och kan jag använda mitt gamla?

 

Jag har förgäves letat efter info på nätet...

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tycker det jag också...

Mitt V7100 klarar ju AGP 4X och det borde ju inte finnas olika spänningar till en AGP-version? Jag blev lite fundersam när Asus specade just spänningen 1.5V så hårt.

This Accelerated Graphics Port (AGP) slot supports 1.5V AGP4X mode graphics cards for 3D graphical applications.

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Har för mig att AGP2x porten ser annorlunda ut jämfört med AGP4x porten men jag kan prata helt i nattmössan nu. Men oftast finns stöd för AGP 2x/4x på de flesta kort dock kanske ej i detta fallet? Weyland borde ha stenkoll på detta =)

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla grafikkort som har stöd för AGP 4x(=1.5V) ska ha

ett extra jack bland kontakterna.

I det 2x/4x kort jag tittar på finns 2st ca 10mm djupa jack som delar kontaktraden i 3st nästan lika stora delar. Ett 3:e jack ligger utanför kontaktraden vid örat för snäpplåsning av kortet vid AGP slotet. AGP 4x slotet på moderkortet har motsvarande plastbryggor som hindrar från att att trycka i äldre kort med enbart AGP 1x/2x (3.3V).

Frågan har dragits i tidigare trådar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...