Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stora problem med min Palm VX


tjatte

Rekommendera Poster

Min Palm VX verkar ha lagt av mer eller mindre helt, det går att göra en restart men datorn hänger sig när palm loggan visar sig. Får inte hard-reset att fungera och det går inte att stänga av den ordentligt heller.

 

Någon som har någon bra lösning, har försökt komma i kontakt med Palm support/service men de har ju i princip sett till att det är omöjligt att få den utbytt utan att pröjsa en massa pengar.

 

Några tips någon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så här du gjort för att rensa den?

 

To perform a Hard reset:

 

Hold down the power button on the front panel of the handheld.

While holding down the power button, use the tip of an unfolded paper clip (or similar object without a sharp tip), to gently press the reset button inside the hole on the back panel of your handheld.

Release the reset button.

When the Palm logo appears on the screen, release the power button.

When the message appears on the screen warning that you are about to erase all the data stored on your handheld, do one of the following: Press the page up button on the front panel of the handheld to complete the Hard reset and display the Digitizer screen. Pressing any other button will perform a Soft reset.

 

Om inte det fungerar, kanske du har problem med powerknappen?

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis det som inte fungerar..

 

verkar som om det är problem med powerknappen eller någonting annat som jag inte kan påverka.

Någon som vet om kan fixa palmen utan att det ska behöva kosta en massa pengar, den leverades till mig 2001-10-14 och det borde väl isåfall vara en garantisak, men har svårt att få Palm att fatta detta. Det går ju inte att ringa till support utan att betala massa pengar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...