Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSXML2.ServerXMLHTTP med JSP


sense

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har problem att öppna JSP sidor med Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP"). Fungerar det inte eller är det något specielt man måste tänka på?

om det inte fungerar, finns det då något annat sätta att göra liknande sak i ASP eller i till exempel Java Script?

 

[inlägget ändrat 2003-02-04 19:03:10 av sense]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en JSP sida som använder sig av Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

 

Eller är det en ASP sida som änvänder sig av Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP") och där du hämtar informationen från en JSP-sida?

 

OM det är det första så (nu kan jag inte JSP) verkar det inte troligt att server.createObject() fungerar i JSP som det fungerar i ASP. Så då finns nog ditt fel där.

 

Om det är det andra att du vill hämta informationen från en JSP sida så skall det inte spela någon som helst roll eftersom det som returneras från webservern är HTML-kod så det spelar ingen roll om det är .html, .asp eller .jsp som du hämtar. Så då är det nog problem med servern.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Jag är inte kaxig, jag är bara så jävla bäst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Din fråga är inte direkt glasklar ;)

 

Här är ett tips iaf:

ServerXMLHTTP måste tweakas lite om du sitter bakom en proxy. M$ har ett litet proggy (proxycfg.exe) där man kan ställa in vilken proxy inställning som skall gälla.

 

Dessutom lite curiosa info: ServerXMLHTTP använder underliggande WinInet biblioteket som (liksom IE) följer HTTP1.1 specen vilken endast tillåter 2 samtidiga connections mot en HTTP1.1 server. Vilket är en begränsning om du kör komponenten på servern. Du kan ställa in maxvärdet i registryt, dock har jag tappat bort url:en till KB artikeln ;(

 

/foo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...