Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte bränna fort !?!


Don Tomas

Rekommendera Poster

H.

När jag brände en skiva nyss och valde att Nero skulle bestämma hastigheten så sa Nero:

Can only write at 20x instead of 48x

because speed of source data is to slow

Det måste väl betyda att source=hårddisken är långsam.

Kollade med Sisoft Sandra 27062kB/s, inget problem där...

Jag har en hårddisk, två partitioner: en FAT32 och en NTFS.

Snokade lite i Nero Express(v5.5.10.7) under Cache, där kan man 'test all drive speeds' och då fick FAT32-disken 42304 kB/s och NTFS'n 528 kB/s !

 

Hur hänger nu detta ihop ?

 

/TN - Läser en tidning så länge ...

 

[inlägget ändrat 2003-02-04 16:53:28 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Can only write at 20x instead of 48x

because speed of source data is to slow

 

Hej!

 

Bränner du direkt från ena cd:n till den andra (brännaren) så är "source data" cd:n. Då är det cd:n som du bränner ifrån som är för slö. Den kanske är skitig bara?

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag bränner från hårddisken (Seagate V 120GB, Master, ensam på primär IDE) till CD-brännaren (Plextor PX-W4824A, Master, ensam på sekundär IDE).

Och det hela är sprillans nytt.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag bränner från hårddisken (Seagate V 120GB, Master, ensam på primär IDE) till CD-brännaren (Plextor PX-W4824A, Master, ensam på sekundär IDE).

Och det hela är sprillans nytt.

 

<fundering>

Kan det ha med DMA-inställningar att göra (Direct Memory Access)?

Finns väl ingen anledning till att datan inte skall kunnas "streamas" direkt från HD till CDR, eller?

</fundering>

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snokade lite i Nero Express(v5.5.10.7) under Cache, där kan man 'test all drive speeds' och då fick FAT32-disken 42304 kB/s och NTFS'n 528 kB/s !

 

Är inte så hemma i hastigheter men det är ju skillnad på 42304 och 528.

 

Om du bränner från NTFS partitionen (528) så prova att göra det från Fat 32 partitionen (42304).

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snokade lite i Nero Express(v5.5.10.7) under Cache, där kan man 'test all drive speeds' och då fick FAT32-disken 42304 kB/s och NTFS'n 528 kB/s !

 

Låter juh helt sjukt..

..en NTFS-partition borde/skall få _bra_ mkt bättre speed även om klusterstorleken är nere på 4kB.

En FAT32-partition med små kluster kan förvisso bli rätt seg, men inte sååå seg. ;)

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Funkar kanon nu! Installerade Nero't som följde med CD'n V5.5.9.8"

Jag tror vi har samma Plextor PX-W4824A. Men jag valde att installera Easy CD Creator som jag har goda erfarenheter av. Och med Plextorn fungerar det bra.

Tittade nu på Nero-skivan som följde med Plextorn och där står Plextor version. Undrar om den i alla fall går ihop med andra brännare? Tänkte testa på min gamla PC med en LG-brännare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...