Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföra bilder från kamera till disk


Poker

Rekommendera Poster

Jag har planer på att köpa en disk, en bärbar.

Ingen La Cie alá 40Gb 3.5" utan en MP3 spelare som klarar att ta emot alla format.

 

Det finns en (Creative tror jag den heter) som klarar att från datorn överföra filer (mp3, bilder, etc) via 1: USB, 2:Firewire.

 

Kanon så långt men är det någon som har provat om det går från kameran via USB överföra de bilder man tagit till MP3/disken ?

 

Jag har ingen större lust att köpa en massa 256Mb kort för kanske samma pengar jag får en bärbar disk för.

 

Dessutom får jag musik på köpet :)

 

- Märken

- Pris

- Erfarenheter

 

= är intressanta

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en Kodak digitalkamera med 16 Mb minne (detta är ju en form av bärbar hd på 16 Mb) och det går att skicka fram och tillbaka mellan kameran och datorn via usb. Kopplar jag in kameran så kommer den upp som en hd på 16 Mb i Den här datorn och kan användas som vilken hd som helst.

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm

jag tror nog att jág inte var tydlig.

 

alltså

 

Det jag söker efter är dels en mp3 spelare

som också fungerar som en hårddisk. (ex: ipod, creative jukebox zen) som har antingen en USB eller firewire.

 

När jag fotar med med minolta som tar CF-kort på 128Mb

så vill jag ta mp3-spelare/hårddisken och kunna "tanka" över mina bilder till denna.

Sedan formatterar jag CF-kortet och fortsätter plåta.

 

Väl hemma 100 mil bort tar jag in allting i datorn och gör vad jag skall!!

 

är jag tydlig nu kanske?

Dessutom då så jag jag lyssna på mp3 låtar i samma mp3/hårddisk.

 

Jag vill inte släpa en stor bärbar med mig.

 

Sen vet jag att det finns/fanns en sådan med en display som man t.o.m, kan spela upp filmer i ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill alltså kunna tanka filer mellan din kamera och "enhet X" utan hjälp av dator?

 

Jag vet att en Ipod kan sätta sig i "hårddisk-läge" och då kan du göra detta förutsatt att kameran kan hantera extern HD.

 

Annars läste jag att några galningar har portat Linux till Ipod... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag håller på och letar efter samma sak. Det är dock lättare sagt än gjort att få reda på vilka som fungerar med ens kamera.

Jag har gjort en lista(priser, storlek, vikt osv.) med de jag tycker är intressanta, maila mig din adress så kan du få den vid intresse!

dan_w90@hotmail.com

MVH Dan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...