Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Casio EXILIM EX-S2 / Minolta Dimage X ???

Kalinka

Recommended Posts

Hejsan!

Jag är på jakt efter en digitalkamera och vill gärna ha lite tips "from the field".

Egenskaperna som jag söker efter är:

En liten kamera

Blixt

Minst 2 mpixlar

Bra bildkvalité.

Som ni vet är ju inte megapixlar allt när det gäller bildkvalité. Jag undrar om Färgdjup osv.

Har ni tips på vilken den bästa är, den måste vara liten!

De jag funderar på är: Casio EXILIM EX-S2 och Minolta Dimage X.

Har ni tips på kameror eller åsikter om de jag funderar på?

Ett tips är att kameran ska ha någon form av "anti skak", köpte en kamera i julas som inte har det och jag är tycks jag knappt kunna ta en enda skarp bild med den utan att behöva ställa kameran på något.

Förmodligen jag som är ovan att ta bilder men tror nog en antiskak funktion skulle göra mycket.

En annan sak som irriterar är kameror som har lång tid mellan avtryck och bild, jag har bara erfarenhet av två digital kameror men båda dessa tog ca en sekund på sig efter man tryckt innan själva bilden togs, mycket irriterande, man hinner röra en hel del på kameran under den tiden.

Med andra ord, håll dig undan från låg och mellanpris kamerorna, det tjänar man på i längden tror jag.

Tomas Berglund

Jag kan inte mer än hålla med föregående talare.

Det är bättre att lägge lite extra pengar för att få en bättre kamera som man blir riktigt nöjd med.

Själv så valde jag att köpa en Canon s45.

Den kan jag verkligen rekomendera. Om du tycker den är för stor/dyr tycker jag du ska kika på Canon Digital Ixus.

Det är också en bra kamera.

//Tomas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...